EDUCACIÓ FÍSICA

ACTIVITAT DE BMX

6è A










6è B















Comencem el nou curs amb les piles carregades i quina millor manera que perfeccionant el nostre nivell de tennis!

Durant les properes classes d'Educació Física l'alumnat de sisè realitzarem una sessió de tennis per tal de donar continuïtat al crèdit esportiu realitzat l'any passat.

Aquí teniu una petita mostra de la primera sessió.








Hola a tots i a totes!

Des de l'àrea d'educació Física, i juntament amb el Sergio hem treballat l'atletisme i les seves disciplines: curses, salts, llançaments, relleus, marxa,etc. Per tenir més informació sobre l'origen dels jocs olímpics, i sobre les disciplines que hem treballat en les sessions fetes a classe podeu entrar al següent enllaç que us mostrem a continuació. Aquí trobareu informació específica sobre l'atletisme per poder opinar:

http://ca.wikipedia.org/wiki/Atletisme

Esperem els vostres comentaris sobre:
1. Quina és la disciplina que més us agrada: llançaments, salt de tanques, curses,etc?
2. Quina és la disciplina  que més us ha costat: llançaments, salt de tanques, curses, etc.?
La veritat és que ens ho hem passat molt bé a la vegada que hem après moltes coses noves. no?


Si voleu practicar atletisme us podeu adreçar al club d'atletisme de Sant Andreu de la Barca, on el Sergio és monitor i entrenador. Us deixo l'enllaç on podeu trobar més informació:

http://atletismesantandreubarca.blogspot.com/



Hola a tots i a totes!

Des de l'àrea d'educació Física hem treballat un esport nou: el rugbi. Al principi, teníem una mica de temor a conèixer aquest esport però a poc a poc ena ha anat agradant molt. El Rugbi és un esport d'equip de contacte, que consta de dos equips. Aquests equips lluitaran per la possessió de la pilota i per aconseguir fer un assaig al camp contrari. Tot el joc que vàrem fer va estar sempre amb unes normes sobre el placatge i de com actuar sense fer-nos mal. Esperem que us hagi agradat molt, us adjuntem un dibuix amb una mica d'humor..
Els mestres d'Educació Física 






Hola a tots i a totes!

Des de l'Àrea d'Educació Física amb 5è A i B hem estat treballant l'esport del Bàsquet. Hem treballat diferents fonaments i aspectes tècnics com el bot, el passe i el tir a cistella. També hem realitzat situacions i formes jugades d'1x1, 2x2 i situacions de partit on hem posat a la pràctica tot el que hem anat treballant.


Us adjunto aquest enllaç on podeu trobar informació sobre el reglament, i la història del bàsquet i altres coses a tenir en compte per poder practicar  aquest esport, ja veureu que hi ha coses que hem comentat durant les classes però us pot servir per recordar-ho: 

Cliqueu AQUÍ



Si hi ha algú que estigui interessat/ada per jugar a bàsquet amb algun equip us podeu adreçar a la pàgina que us adjunto, és del Patronat d'Esport de l'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca on us podeu posar amb contacte i demanar informació:

Cliqueu AQUÍ.






Hola a tots i a totes!

A continuació posarem unes fitxes com a mostra de fer un bon escalfament. Recordeu que cadascú ha de ser autònom, és a dir ha de saber realitzar un escalfament correcte per tal de prevenir lesions i poder treballar la part principal de la sessió sense cap problema, ara que comença el fred encara hem de tindre més precaució amb aquest aspecte. 



Aneu comentant dificultats que trobeu i si afegiríeu algun exercici més en el vostre escalfament que realitzeu a les classes d'Educació Física. 
Esperem el vostres comentaris, 
Els i les mestres d'Educació Física.


9/10


Hola a tots i a totes!

Amb els alumnes de 4t hem treballat les qualitats físiques bàsiques: Resistència, força, velocitat, flexibilitat,etc. Us posem l'enllaç de la webquest on podeu consultar a veure que us sembla ja que també hi ha un petit recull de jocs i activitats: 


Esperem que us agradi,

Atentament:

Els/Les mestres d'Educació Física.



Hola a tots i a totes!

Amb l'inici del nou curs ja ens hem posat a treballar, i des de l'àrea d'Educació Física estem treballant amb l'importància de l'escalfament. Aquí mostrarem informació sobre els tipus i l'importància de fer un bon escalfament i d'aquesta manera ens servirà pel dia a dia de les classes d'Educació Física.



ESCALFAMENT


L'escalfament són les activitats prèvies a l'entrenament i/o a la competició.

Introducció

Anomenem escalfament a tota activitat que incrementa la nostra capacitat de treball per superar la laxitud i l’apatia que produeix l’estat de repòs.

Els objectius de la realització d’un escalfament principalment són: prevenir l’aparició de lesions i preparar físicament, psicològicament i fisiològicament a l’esportista pel començament d’una activitat diferent la normal, tal com seria un entrenament o un esforç superior en cas de competició.

L’escalfament i l’estirament dels músculs incrementa l’elasticitat i disminueix la possibilitat de ruptures musculars. Un múscul calent no està predisposat a les lesions com estant fred, perquè pot allargar-se suficientment quant es forçat a suportar un esforç dur i de sobte. Psicològicament, res afavoreix tant com un bon escalfament. L’estat d’ansietat que precedeix la competició pot ser evitat si l’esportista està entretingut en un escalfament metòdic i eficaç. L’escalfament no només prepara la musculatura, sinó que també al sistema cardi- respiratori i neuromuscular.

Avantatges:

1. Possibilitat que el cor comenci a bategar més ràpidament.

2. Permet que els pulmons captin més oxigen.

3. Augmenta la temperatura del cos facilitant el moviment de la musculatura i evitant lesions.

4. Prepara a la persona psicològicament per a realitzar la tasca esportiva.

Consideracions per fer un escalfament:

1. Sempre hem de començar per una carrera contínua.

2. Hem de mobilitzar totes les parts del cos.

3. Hem de fer-ho amb una respiració normal.


Diríem que les característiques d'un escalfament han de ser:

-Total: ha de participar tots els òrgans, músculs i articulacions.

-Dinàmic: els exercicis es realitzen amb una carrera suau o activitats lúdiques

-Metòdic: no improvisat.

-Proporcionat: l’escalfament ha d’estar en funció de les característiques dels nostres alumnes o esportistes, i a l’esforç posterior a realitzar.

Sistemes sobre els quals té efecte:

L' escalfament té un efecte sobre quatre sistemes:

1. Sistema respiratori

2. Sistema cardiovascular

3. Sistema locomotor

4. Sistema nerviós




1.- Sistema respiratori: Actua obrint els alvèols pulmonars possibilitant així que l' oxigen pugui arribar amb més facilitat al torrent sanguini i a la musculatura. També, d'aquesta forma, ajuda a l'expulsió del diòxid de carboni que fabriquem en el treball muscular.

2.- Sistema cardiovascular: augmenta la freqüència cardíaca, el que facilita l' enviament de la sang a tot el cos i, també, s' obren els ca pilars sanguinis a la musculatura facilitant l' intercanvi d' oxigen i diòxid de carboni en el múscul.

3.- Sistema locomotor: prepara al múscul per poder suportar el treball que hem de realitzar, evitant lesions. Un múscul fred és més lent i es contrau menys, per lo que hi ha més perill de lesió i és menys eficaç. També prepara les articulacions, fent que hi hagi una major aportació de líquid evitant fregaments d' ossos i lesions a l'articulació.

4.- Sistema nerviós: el desperta i som capaços d'analitzar amb més rapidesa i exactitud els moviments i les velocitats dels objectes i del nostre propi cos.


Factors a tenir presents:

1. Durada: dependrà de la persona i de la tasca que hagi de fer després. No ha de ser molt curt que no serveixi, o massa llarg provocant un cansament perjudicial. Podem xifrar-lo al voltant dels 10 12 minuts a les classes de gimnàs i al voltant dels 15 a 20 en un partit o competició.

2. Intensitat i progressió: al principi anirem lents i anirem pujant de forma suau el ritme de l'escalfament. Començarem per una carrera suau, mobilitzarem tots els grups musculars alternant els grups musculars i alternant els exercicis que provoquen fatiga, i acabant amb petits esprints.

3. Repeticions: evitarem moltes repeticions d'un mateix exercici. Entre 5 i 10 n'hi ha prou.

4. Pauses: evitarem les pauses. Després de l'escalfament començarem l'exercici ja que els beneficis de l'escalfament disminueixen al cap de 5 a 10 minuts.

5. Altres són. l'edat, l'hora, el clima que fa...

  
 Tipus d'escalfament

Tenint en conte l’activitat que es realitzarà posteriorment:

1. Escalfament per la realització d’un entrenament (importància a la flexibilitat i tècnica)

2. Escalfament de competició (preparació física i psicològica)

3. Escalfament en les classes d’ Educació Física ( part introductòria de la sessió i preparatòria de la part principal).

Segons el tipus d’activitat trobem:

-Escalfament general: activa grans grups musculars

-Escalfament específic: centrat en uns grups musculars, coordinació fina i habilitats concretes que es requereixen en activitats posteriors.


 Segons el caràcter de la tasca, distingim:

-Escalfament actiu: mitjançant exercicis físics adaptats o no a l’activitat posterior.

 -Escalfament passiu: s’utilitzen mitjans auxiliars com massatges, ultrasons, hidroteràpia,.. Produeix un augment de la temperatura local però no produeix efectes cardi- respiratoris ni metabòlics.

-Escalfament mixta: és la combinació dels dos anteriors.

 -Escalfament lúdic: utilitzant formes jugades.

Esperem les vostres opinions sobre el tema de l'importància de fer un bon escalfament i estiraments a la classe d'educació física.

ESTIRAMENTS 

Beneficis dels estiraments:
  • Augmenta la flexibilitat.
  • Augmenta l' extensió dels moviments.
  • Evitar lesions comuns, com estrebades  musculars, tendinitis, molèsties en les articulacions, etc.
  • Poden ajudar-nos a problemes tan variats com la fascitis, síndrome del túnel carpià, insomni, menstruació, ciàtica, estrès, dolor de cap, dolor d'esquena,etc. 
  • Reduir la tensió muscular i relaxar el cos.
  • Millora la coordinació de moviments.
  • Millora el coneixement del cos.
  • Millorar i agilitza la circulació i l' oxigenació del múscul i per tant la seva recuperació.
  • Estirar després de l'exercici disminueix l'enduriment muscular.
  • Una sensació agradable.
Quan estirar-se?
  • Sempre al finalitzar la sessió o les activitats.
  • Després de fer l'escalfament , sobretot si l'esport que es practica inclou canvis de direcció i velocitat, com per exemple: bàsquet, tennis, futbol,etc.
  • En qualsevol moment del dia, en el treball, durant l' exercici, al despertar-se, abans d'anar a dormir...
  • Estirar, almenys, 3 o 4 vegades per setmana per a mantenir la flexibilitat.

A continuació us mostrem exemples d'estiraments que durem a terme al llarg de les sessions per cuidar-nos i evitar lesions, d'aquesta manera  guanyarem flexibilitat i ens trobarem millor.


Estiraments braços
Estiraments adductors


Estiraments isquiotibials.
Estiraments braços.
Estiraments isquiotibials i bessons

Estiraments quàdriceps

Estiraments cervicals
Estiraments cervicals
Estiraments adductors

31 comentaris:

  1. ostres bon treball. quina currada.petonets Albert

    ResponElimina
  2. es molt interestant albert abera si ens donas una classe XD
    adeu

    ResponElimina
  3. Albert tu as echo esto??
    Bueno pues esta muy bien!!!!

    ResponElimina
  4. m'agradat molt aquesta pagina web,i intentare fer totes aquestes coses

    ResponElimina
  5. albert,podem treballar la velocitat???????
    ancare que yo i el meu pare anem cada dia a corre,es per entrenar-me a la cursa de primavera per intentar guanya una copa.

    ResponElimina
  6. Hola Albert sóc la Núria de 5èB i m'agrada molt aquest treball que has fet jeje...

    ResponElimina
  7. Jo soc molt elastica alvert se fer tot axio:):):):):):):):):):):D:D:D:D:D:D:D:D

    ResponElimina
  8. guau increible quin bon trebal intentare fer-ho tot albert gracies per posar to t aixo.

    Enric

    ResponElimina
  9. ALBERT ME AN AGRADAT MOLS ELS EXESISIS ANDREA(5èA)

    ResponElimina
  10. Hola Albert, sóc l´Aitana he vist els exercicis i m´han agradat molt.

    ResponElimina
  11. hola Albert EL TEMA DE L'ATLETISME M'AGRADA I TAMBE EL BASQUET.

    CHAIMA 5ÈA

    ResponElimina
  12. hola albert som la Natalia i la Sandra i ens agrada molt el que fem a educascio fisica

    ResponElimina
  13. hola Albert Sóm el Cristian i el Akram,el tema del basque ens a agradad molt.

    ResponElimina
  14. Albert el tema del basquet ens a agradat molt.

    ResponElimina
  15. me a encantat aquest tema de basquet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(ANDREA FAUS)

    ResponElimina
  16. Hola, Esther León Rubio (5èA)
    mágradat molt el exercici esta molt bé aquesta pagina, he apres molt.

    ResponElimina
  17. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  18. hola Albert m`agrada molt el exercici esta molt be aquesta pagina,he apres molt.

    ResponElimina
  19. soc la tere la que te as qurit lo da adat ok dew Albert

    ResponElimina
  20. PERO QUE GRAN PAGINA ESTA MOLT BEN FETA.MPF Marc pejo

    ResponElimina
  21. m' agrada molt botar la pilota de basquet(cristian g.)

    ResponElimina
  22. magrada molt albert quin tema ens toca a la tornada espero que m`agradi com rugbi adria.c

    ResponElimina
  23. 1. salt de tanques

    2. curses

    (cristian g.)

    ResponElimina
  24. l'APARTAT DE SALTS ES EL QUE MES M'AGRADAT. i EL QUE MES M'HA COSTAT ES EL DE CURSES I LLANÇAMENTS.
    ENRIC 5EA

    ResponElimina
  25. Hoooooooooooooollllllllllllllllllllaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ResponElimina
  26. jajaja q guay es fer tenniiiiiiiis!!!!!!!!!!!

    ResponElimina